tisdag 25 augusti 2009

Provtagningar


Två olika provtagningar man kan bli utsatt för. Den första redan innan passkontrollen. Maskerade män fanns där. Ja, alltså, de hade vita munskydd. En liten pinal i handen som hölls mot pannan på varje person innan man tilläts passera till passkontrollen. Kunde inte låta bli att asociera det hela till svininfluensan. Men lite märkligt med munskydd men inga handskar på händerna som höll i den lilla pinalen. Passage utan hinder för min del. "Bexerbe".
Nästa provtagning var blodprovet. Har lyckats undgå detta nu i 18 månader så nu gick det inte längre. Dessutom har vi ändrat rutinerna - ingen undkommer nu längre....
Iväg till MDC (Medya Diagnostic Centre) med chaufför för säkerhets skull. Jag är inte den mest tillräkneliga personen här på jorden i samband med saker som blodprovtagning. Brukar i allmänhet be om en brits att ligga på. Mitt huvud kan få för sig om att svimma, ja det har faktiskt hänt! Mina försök att konversera med personalen på engelska misslyckades. Klen tröst. Man fick klara sig själv. Hela inrättningen var toppmodern och alldeles sprillans ny. Varenda pinal fräsch och personal under upplärning. En jättefin mörkt turkos bred stol att klättra upp i. Tänk, bara färgen! Bättre kan det inte bli. Det gick bra den här gången. På hemväg kröp det fram att min snälle chaufför saknar körkort. Inte lätt att veta vad som är säkert och inte....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar