måndag 12 oktober 2009

Två kul killar på en kul kväll

Vilken speciell kväll. Great Thanks to America! Kolla först in fotografen som tog kort. Maken håller i henne så hon inte ramlar. Jag fotar också, fniss. Det egentliga föremålet för kvällens foton är de två killarna. Den äldre till vänster heter William Shepherd. Vet inte om namnet säjer er något. Nåja, ikväll har jag för första gången skakat tass med en livs levande riktig astronaut. Det går inte av för hackor! Bill ska själv berätta och visa sin 30 minuter långa film på skolor här i Kurdistan. Filmen handlar om den rymdstation som finns hängande över vår gemensamma jord och där just nu 6 andra människor, både astronauter och kosmonauter samarbetar. Bill var med när den byggdes 2001 och det är det filmen handlar om. Samarbetet mellan öst och väst i rymden. Det var mitt företag ihop med amerikanska partners som står för kalaset. Det känner jag en viss stolthet för.
Den andre killen kan man inte skaka tass med på vanligt sätt. Honom kan man tävla med i gocart istället. Det gjorde jag. Han slog mej med hästlängder. Vi skakade inte ens tass efter tävlingen. Han har nämligen inga armar. Nåja vi skaka baktass istället, fötterna duger bra de också. En kul kväll med två kul killar som båda tillsammans utgjorde riktiga höjdpunkter för min del.

2 kommentarer:

  1. En härlig kväll kan jag tänka!!

    Vad häftigt att träffa W S!!! Jag har hört talas om namnet:-) Och jag blir djupt impad av killen utan armar som jag förstår kör gocart som en stjärna..

    Kan tänka mig att du njöt varje sekund:-)

    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  2. Kul att "ses" så här också!
    Kram Eva Linnea

    SvaraRadera