söndag 24 maj 2009

Ett viktigt uppdrag

"Back in bizniz"! Känns skönt vara tillbaka på marken igen i en jordnära tillvaro. Och nu följer fortsatt bloggande som tidigare. Mötte en "VID" idag. Eller rättare, såg den jobba. Själv stod jag en liten bit bort. Den hoppade in i förarsätet, nosade runt, ut igen, vift, vift på svansen. Föraren dirigerade, nästa dörr. Nosa längs sidan. Runt bakom min lilla bil.  In i dörren på andra sidan. Och så framför, nosa, nosa. Ett varv runt hela bilen. Svansen svängde så rart medan den gjorde sitt jobb. Lugnt och tryggt. In i buren igen. Hoppas den fick godis, hann inte se det. Dags att åka vidare ända fram till flygplatsterminalen i Erbil. VID = Very Important Dog. Behöver jag påpeka att jag älskar hundar, älskar se dem jobba? Blir lika imponerad varje gång. Gjorde teclen åt hundföraren hur mycket jag uppskattar deras goda samarbete, han och hunden. Allt för att jag som människa ska vara trygg och säker. Och alla andra människor också. Ett viktigt uppdrag.

1 kommentar:

  1. Jamen jäklar är du redan tillbaka i Irak?? nu hann jag ju inte ringa dig!! Men å andra sidan så har jag frotterat mi i norge:-) Hälsar Pangis

    SvaraRadera