lördag 7 november 2009

FF betyder Färska Fikon numera

"Hej!
Såg att du var kvar på jobbet; Så här sent!"
"Här. Lite färsk frukt. Fick det från min mammas trädgård idag".
Stort vackert leende levereras av munnen samtidigt som mina händer tar emot frukten. En stor klase vindruvor och fikon inlindade ett jättelikt fikonlöv. Fikonen är lite kladdiga så det var bra med naturligt förpackningsmaterial.
Åhhhh tack säjer man, ändra från Zawita? "Ja, brorsan hade vägarna förbi".
Och jag som fullkomligt älskar frukt, står allra högst på min lista över favoritmaträtter.
FF får hädanefter byta betydelse från föräldrafritt till Färska Fikon. Vem vill vara föräldrafri om man har en mamma med sånt i sin trädgård i november månad? Inte jag och det duger så bra så med andras föräldrar också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar