torsdag 2 juli 2009

Anka eller Hund

Följande färska historia skrattar jag fortfarande åt. Kan man använda ankor för att vakta med? Har jag aldrig hört talas om. Nog för att de är stora nog för att kunna skrämas lite. Men kan man liksom lära dom något? Som man kan med hundar och hästar t.e.x? Det förståss, om man har många på en gång. Och en vallgrav med vatten? Jag var mycket förbryllad. Ville inte tro att det skulle kunna vara sannt. 
Det var det inte heller. Men om man inte är alltför duktig på engelskt uttal så blir det inte så stor på Duck och Dog! Då kan det bli såna här missförstånd! Och självklart vet jag ett och annat om vakthundar. Och bombhundar som det var fråga om nu. Och sedan efter att jag skrattat klart kan man ta diskussionen om vad de behöver, att bo i, AC, att äta, vilka raser man brukar ha, hur de tränas. i vad förutom att använda sin förträffliga näsa. Människans bästa vän. Behövs ju såklart här också för arbete. Den här gången på oljefält. Bättre miljö än flygplatskontrollen jag redan träffat dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar