fredag 3 juli 2009

FOTVÅRD


Inte brukade jag ägna särskilt mycket tankar åt mina fötter. De är ju alltid där. Till hands. Till fots. Men nu har de blivit torra. Torr luft och ofta rätt mycket damm. Det ska fötterna gå i. De behöver smörjas mer. Rundsmörjas. Min förflyttningsmaskin. Fuktighetsbevarande. Görs vid läggdags varje kväll.
Och just det। Läggdags föregås av en fruktstund. Både frukt och fötter på golvet. कंसके एन विन्द्रुवा för वरजे tå। ओछ ग्रंनेंस färska पेर्सिकोर för हुवुद्क्नोप्पें। में हर सका नु दत्ता gå? Upptäcker जुस्त अतत न्य वेर्सिओनें अव फिरेफोक्स त्य्क्कर देटी är ओके अतत बलंदा स्वेन्स्का ओछ हिन्दी!!!!! जग är जू इनते एन इ इन्दिएँ। में ॐ जग सतावर बग मेड ö दवस bög। Då स्क्र्विस ओरडत på स्वेन्स्का। अल्ला ओरड सोम इनते innehåller ÅÄÖ बलिर översatta। म्य्च्केट लुस्तिग, हर गप्स्क्रत्तात åt मं लुस्तिगा डाटर एन lång स्तुन्द नु। Ända नर इ tårna.

2 kommentarer:

  1. Jag tror att ditt kurdiska tangentbord tog kommandot. Är fötter "orena" och kanske inte borde nämnas med namn? Mina fötter har varit i svampskogen idag. Det blev många små och halvstora kantareller som passade bra till kvällspastan. Finns det kantareller i dina regioner?

    SvaraRadera
  2. Ja du, det skulle man kunna tro. Men det var faktiskt så att jag fick för mej att prova att använda nya firefox 3.5 (tror jag) som webläsare. Då var den så himla fiffig att den tyckte att det skulle vara srpåket Hindi!!!!! (av alla möjliga och omöjliga varinater) Alla ord som inte innehåller Å,Ä eller Ö översattes automatiskt när de skrivits färdiga. Jaghad så himla roligt åt det där så jag kunde inte låta bli att skicka med det ut på bloggen. Det står när man laddar ner Firefox att de har lite problem med "vissa" språk. En del av dessa fiffiga datamaskiner får för sig om att byta till krummelurspråk med automatik vara för att man befinner sig på nån IP-adress som finns under nån server som säjer sig helst vilja ha ett sånt språk så det är inte enda gången det blir knas. Men detta med Hindi var faktiskt en ny variant, Har skrattat hela dan åt det :-

    SvaraRadera