lördag 20 juni 2009

55an och den lilla djävulen


Rubriken är vad dessa döttrar för dagen kallas av sin far. Kärleksfullt. 55an innehar motsvarande vikt för tillfället. Hon har faktiskt blivit något slankare och börjar så smått anta kvinnliga former. Det var ett par månader sedan jag träffade henne sist. Skulle föreställa mej att den kärleksfulle fadren använde detta uttryck för dagen, dels för att alla lär sig lite engelska på kuppen. Och jag kurdiska! och för att sätta aningens fokus på vikten hos denna lilla blivande dam som nog genom åren varit rätt förtjust i mat. 
Den lilla djävulen då? Det finns väl en sån i alla större familjer va? 4 år och vill ha uppmärksamhet. Klart att det inte alltid blir på det bästa sätt. Min handväska toppade hon i en vattenpöl under dagen. Ett exempel bara. Men klädd i rosa med hjärta mitt på magen så blev det många kramar. Och hon vågade minsann smaka på både helsvenskt knäckebröd och Kalles Kaviar.  
Pencha-Penchi och Shaituna. En del av min midsommarafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar