söndag 15 mars 2009

Sandiglos - finns det?


Jadå, det finns. Inte många men det ser kul ut. Först blåste det kraftigt. Sedan kom det regn, aprilregn, häftiga skurar. Det lustiga är att skurarna inte enbart innehöll vatten utan också sand. Det kom ner ihop med regnet och hamnade på bilar och allt annat ute. Fönrsterrutor, vägar, trappor ofta kakelbelagda. Det ser inte klokt ut efter detta väder för en normalsvensk. Visst har vi skitiga bilar hemma också, speciellt vi som bor på landet med grusväg. Men jag försäkrar att det ser helt annorlunda ut när skiten kommer uppifrån. Man borde uppfinna någon ytbehandling för bilar så att det bara rinner av.
De flesta bilar som blev utsatta för detta är nu tvättade och i ordning igen. Men en och annan är kvar. Ingrodd och med ett täcke av sand. Nja det är ju inte sand egentligen utan brungul lera som klibar fast riktigt ordentligt. Idag såg jag flera, inte många men ändå, som gör precis som hemma när frosten ska skrapas från rutorna. Tar bort så lite som möjligt. Ett litet titthål bara. Det ser inte klokt ut! Sandiglos.

1 kommentar:

  1. Jag lovar härmed dyrt och heligt att aldrig mer klaga över aprilslasket som smutsar ner min bil! Det var det värsta jag sett:-)

    SvaraRadera