tisdag 31 mars 2009

Associationer på PANK


PANK på svenska - inga pengar, har inte mycket med med PANK i Kurdistan att göra. Mer än möjligen att man kan göra av med pengar där. Nöjen. Träffade svenska turister på lunchen idag här i Ainkawa. De kom från Göteborg - trevligt! De har också varit på PANK i Kurdistan. Under Newroz - nyårsfirandet. Kanske har de spenderat pengar där. Utan att bli panka hoppas jag.... De hade haft det fint där i alla fall. Kanske vet de vad ordet PANK betyder. På kurdiska? Det betyder något i stil med högplatå i bergen. Det är precis vad PANK i Kurdistan är. Oerhört vackert där. Friskt bergsluft. Rekreation och en bedårande utsikt åt alla håll.  Detta paradis på jorden har en stark koppling till Sverige redan från början. Leta upp videon på nätet, åk med i helikopterturen med videokameran och beundra vyerna. Åk sedan dit på riktigt och varför inte be att få prata med ägaren. Jag ska minsann försöka ta mej ledigt och åka dit igen snart. Dit kan man åka många, många gånger. Bara tanken på PANK säjer avkoppling.

1 kommentar:

  1. I fortsättning när jag känenr mig pank ska jag se det som avkopplande.. Det borde faktiskt vara möjligt.

    Tack för visa ord på min blogg ang sonens födelsedagsfirande. Jag behövde dom och dom gick rakt in i hjärtat. Du är en klok kvinna och du har så rätt!:-) Tack!

    SvaraRadera