tisdag 3 februari 2009

Kulturkrock här!

Kära Blogger eller vad du nu heter som sköter om det här systemet för att blogga. Idag har du givit mej svår huvudvärk. Du har försatt mej i en av de svåraste kulturkrockar man kan kan tänka sig. Eller som jag kan tänka mej i alla fall. Hör här: Nej läs här måste det bli: När jag skulle logga in för att göra mitt inlägg om en annan kulturkrock så krockade jag med dej! I min egen dator. Jag försäkrar att jag inte ändrat på några inställningar alls i mitt maskineri till dator. Nåja, visst har jag läst ett antal "krumelur"-mail under dagen. Precis som alla andra dager. Men det ena ska väl inte påverka det andra, va? Jag menar mitt mailläsande över nätet ska väl inte påverka VILKET SPRÅK JAG VILL BLOGGA PÅ??? Eller? När jag ska gå in på min blogg så kommer alla menyer och hjälptexter i form av krummelurer. Krummelurer är det samma som ARABISKA bokstäver. Eller möjligen kurdiska. Jag kan inte hela skillnaden mellan dessa. Men skillnaden är stor mot mina invanda latinska bokstäver. Det kan jag försäkra. Min dator är inte inställd för arabiska. Jag har inga arabiska bokstäver på tangentbordet. Jag begriper inte vad som står i menyerna på arabiska. Det kallar jag kulturkrock. Och det är blogger själv eller nån annan där ute i cyberrymden som ger mej den huvudvärken. Nån som har nått bra tips på lämpligt motmedel? Den andra kulturkrocken får jag återkomma till när huvudvärken gått över...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar