måndag 16 februari 2009

Nu kommer min lilla vita skönhet...



Nytvättad dagen till ära. Det har Xappa gjort på morgonen. Eftersom han skulle få ut och skjutsa mej. DET tycker han är mycket roligare än att städa och servera te. Både att tvätta bilen och få köra omkring med den. Jag tar hjälp av chaufför när jag inte hittar och det kan bli knepigt med P-plats (fast idag var det enbart det förstnämnda). Det är bara det att det inte alls är säkert att han hittar heller. Eller har fattat att det är därför han ska köra och inte jag. Så också denna gång. Men jag tycker det är kul med extra utflykter. Därför hamna vi allra först på University of Salahaddin. Fråga vakterna där var det andra universitetet kunde ligga. Det visste dom. Xappa skäms inte ett dugg för sådana här blunder. Inte ens för att jag blir en kvart sen. Akademisk kvart hihi. Men sånt vänjer man sig snabbt vid här. Nästan inget blir som planerat utan före, efter eller med det samma eller inte alls. Men aldrig mitt på prick. Titta nu kommer min lilla söta Toyota Yaris först genom grinden vid vakten och sedan fram till mej för att hämta hem mej igen. Tack Xappa! Nu hittar jag ju till båda universiteten och kan köra själv nästa gång. Fast kanske ska jag ha chaufför nästa gång också. Bara för att vara lite snäll...

1 kommentar:

  1. Det är ju bara tid:-) vi i västvärlden stressar för mycket med tid och möten så varför inte:-)

    Hur som helst.. tre dagars skidåkning tillända.. jag åkte för dig med jag lovar:-) härligt var det!

    SvaraRadera