onsdag 18 februari 2009

Tjejlunch på jobbet


Det är inte första gången vi lunchar ihop vi tjejer. men det var ändå väldigt speciellt. Kvar på jobbet. I en kollegas rum och runt soffbordet med djupa fåtöljer + soffa att sitta i. De fyras gäng. Tidigare var jag helt ensam. Bara karlar. Det är OK det också, men mycket roligare så här. Med lite tjejsnack, Girlpower. Det där att man fullkomligt vräker i sig av någt speciellt när man är gravid och sånt ni vet. Citron till exempel, minst ett kilo om dagen. Ni får inte se så många bilder på männiksorna i mitt bloggande. Det är av omsorg om deras integritet. Det går inte att vara säker på att personerna jag skriver om inte blir igen kända och kan råka ut för något. Det vill jag absolut inte riskera. Det blir alltså bild maten igen. Idag var det en av vakterna som tagit med mat hemmifrån för att bjuda hela kontoret. Andra gången det händer. Helt otroligt bara! och jättegott. Typiskt kurdiskt. Ris med nån sorts "trådar", kycklingbitar och potatisbitar, allt blandat; det gula på tallriken. Många olika sorters grönsaker, andra två mindre skålarna är fint tärnad tomat och gurka i en mustig vinägerdressing. Och så färskt ångande bröd. Efter denna överraskande och helt oplanerade måltid står man sig resten av dagen och kvällen också kan jag försäkra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar