fredag 20 februari 2009

Rosorna klippta


Rosorna ska klippas när björkarnas löv är som musöron har jag lärt mej. Men här finns inga björkar! Hmm. klipp.klipp.klipp hördes det alldeles utanför min dörr igår. Rosbuskarna klipptes. Fint kommer det att bli. I min lilla trädgårdshörna var den prydligt uppgrävda rundeln kring varje buske och det lilla trädet våt. Vattnad. Jag satt i solen och läste ute på farstubron. Ja, det kanske inte heter farstubro här men för mej var det så i alla fall. Öppet brev till Gerog W Bush. Intressant att reflektera över sittande på mark som han ockupperat. Åtminstone fattat beslutet att så skulle ske. Det är flera år sedan. Hur länge till? Busken på bilden är just nu vackrare än rosorna. Den finns i en annan ända på trädgården här där jag bor. Blommar på bar kvist så här. Och solen gassar så skönt ibland. Tycker både blomsterbusken och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar