tisdag 17 februari 2009

Modevisning


Så var det snart dags för sommargarderoben då. En del har inte så stor garderob precis. Ett ombyte bara. Men det gör det inte mindre viktigt. Häromdagen dumpades en hög på golvet på mitt kontor. Det var min vän. Varför på mitt kontor? Måste bero på nåt ologiskt. Kan inte komma på hur dock. Kan någon annan det? I alla fall så får jag en del nya besök nu. Såna som har åsikter om sommarmodet som ligger där i högen. Nya uniformer till våra vakter. De flesta vakter förstår jag inte. Språket alltså. Inget annat. Dom lyfter upp och nickar och tummen upp för den "lilla trasa" dom vill bära i sommar. Nåja "lilla trasa" är nog något annat i deras huvud. Vet inte vad det kan heta eller vara för sorts kriterier som de gör sitt urval ifrån. Impa på tjejer? Och så peka och skaka på huvudet  för den stass dom inte vill ha. Som om jag skulle ha någon påverkan på valet. Skulle jag ha det? Sånt här begriper jag definitivt inte. Nog för att unga välbyggda, vältränade manskroppar i uniform är vackert. Men ändå.  Vad gör man? Jo när min vän hade vägarna förbi så pekade jag på högen, lyfte upp den variant som fått flest röster och nickade, tummen upp. Nä nu överdriver jag. Kan ju prata med min vän. Han och jag också skulle ju förståss rösta på en annan variant som skulle funka bättre med nya loggan på och lite mer "low profile" som vi säjer i säkerhetsbranschen. Jo, vi tycker lika nu igen, säkerhetschefen och jag. Undra vem som bestämmer i slutändan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar