lördag 4 april 2009

Läskeblask och råttfällor


Idag är vardag här i Kurdistan. Dagen började med utfärd till stor fabrik på vischan där man producerar massor av läskeblask. Det gör detsamma vilket märke. Ni som känner mej väl vet om mina dåliga vanor avseende viss sorts läskeblask...Bäddat för kanondag alltså. Avseende intag av drycker. Alkoholfritt är viktigt för rätt många här omkring. Även på fester. Inte så dum idé producera alkoholfritt just här alltså. 
Och jag ska gå på kurs där hela den här veckan. Oerhört ovanlig GÅ på kurs för mej. Och platsen ännu mer ovanlig. Hade nån sagt detta innan jag lämnade färderneslandet hade åtminstone jag ansett veredbörande totalt stollig. Hade man dessutom sagt att kursen skulle innehålla var man lämpligast fångar råttorna som också vill komma åt läskeblasket inne på fabriken hade det väl blivit dårhuset direkt. Därför är det mej ett nöje att servera en dagsfärsk bild på en dödskallemärkt råttfälla av modernare snitt just idag. Inte kunde jag låta bli att fråga hur många råttor, möss m.m. de fångat just idag. Frågade såklart före lunchen. För säkerhets skull. Åt sedan lunch med välbehag ty dagens råttfångst var noll. Och kvalitetssystemet kursen handlar om hade ju talat om att man inte får leverera och servera dåliga livsmedel. Till lunchmaten fick jag förståss....just det....läskeblask. En annan gång ska jag skriva om min gränslösa råttskräck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar